سئو (SEO) چیه؟

سئو یا SEO مخفف "Search Engine Optimization" به معنای "بهینه‌سازی موتور جستجو" هستش. به زبان ساده تر، بهبود سایت برای افزایش بازدید در موتورهای جستجو می باشد.
به اشتراک گذاری مطلب در:
سئو (SEO) چیه؟ - What Is SEO | بلاگ - Blog
سئو (SEO) چیه؟

سئو چیست؟

SEO مخفف “Search Engine Optimization” به معنای “بهینه‌سازی موتور جستجو” هستش. به زبان ساده تر، بهبود سایت برای افزایش بازدید در موتورهای جستجو می باشد. هرچه صفحات سایت در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان یا بازدیدکنندگان افزایش پیدا می کند.

موتورهای جستجوگر مانند Google و Bing از ربات ها برای خزیدن میان صفحات وب استفاده می کنند. این ربات ها از سایتی به سایت دیگر می روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری کرده و در فهرست خود قرار می دهند. در مرحله بعدی، الگوریتم ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور تجزیه و تحلیل و رتبه بندی می کنند. در نهایت نتایج جستجو را بر اساس این رتبه بندی مرتب می کنند
 
فاکتورهای رتبه بندی را می توان فیلتری برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. جدول تناوبی عوامل SEO، فاکتورها را در شش دسته و بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازمان می دهد. برای مثال، کیفیت محتوای کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند. قابلیت خزنده بودن و سازگاری با موبایل و تبلت از فاکتورهای مهم دیگه هستند.

بهینه سازی سایت و محتوای با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به سایت تان در کسب رتبه بالاتر نتایج جستجو کمک کند.

سئو (SEO) چیه؟

دلیل اهمیت بالای سئو در بازاریابی

رابطه بین سئو و مارکتینگ

SEO یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است چرا که کاربران هر ساله میلیاردها جستجو با هدف یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات انجام می دهند. بیشتر دیده شدن و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو می تواند به شما در رقابت با سایر برندها کمک کند.

از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند مورد بررسی قرار می دهند. سپس این اطلاعات را با کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد مطابفت می دهد.

در نتیجه، در خلاصه‌ترین تعریف، «سئو» را می‌توان به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.

SEO به‌ عنوان یک استراتژی بازاریابی

SEO یک روش و استراتژی بازاریابی مناسب برای همه وب‌سایت‌ها نیست. بلکه استفاده گردانندگان یک وب‌سایت، از استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی دیگر مانند تبلیغات از طریق پرداخت کلیکی می‌تواند مؤثرتر باشند. مهم‌ترین استراتژی بازاریابی محتوا تمرکز بر سئو است.

SEO دارای بیشترین تأثیر در این نوع از بازاریابی است. سئو در واقع بهینه‌سازی سایت برای ربات‌های گوگل است. شاید تنها هدف همه سایت‌ها رسیدن به صفحه اول گوگل باشد. برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید سئو سایت خود را بهبود بخشیم.

SEO یکی از مهم‌ترین عوامل برای رشد سایت و پیشی گرفتن از سایت‌های رقباست.

سئو (SEO) چیه؟

نتیجه گیری

با گسترش عمومیت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتم‌های خود تغییراتی ایجاد کردند تا مطالب تازه به سرعت در میان نتایج جستجو رتبه‌بندی شوند. پس سایت هایی موفق هستند که بتوانند خود را با شرایط روز موتورهای جستجو وفق دهند.

راه حل این موضوع هم رعایت تمام اصول سئو در طراحی سایت و انتشار محتوا می باشد. چرا که SEO بالای سایت به معنای کسب رتبه بالا در نتایج جستجو و در نتیجه افزایش بازدید کاربران از سایت تان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بد نیست یه نگاه هم به این نوشته ها بندازی!